הדרך אל האושר פרק 1

אימון ממוקד מטרה לנפש ולגוף בשיטת הפוקוס

FOCOUS
YOURSELF

דימיון-

איך הדימיון משמש אותנו לפריצת דרך בחיים?

דמיינו לעצמכם נסיעה ארוכה ברכבת או אוטובוס, נסיעה שאתם דבוקים לחלון והראש מפליג אל מחוזות הדימיון, מחוזות עם צבעים שרק אתם מכירים ואוהבים.
באותם מחוזות קורים דברים מופלאים. אתם אוהבים ונאהבים על ידי אהוביכם, מצליחים, מטיילים במקומות רחוקים בעולם, נסחפים ומתרגשים מהחיים. אתם רואים את עצמכם מנהלים את החברה שאתם מתכננים להקים כבר כמה שנים או מופיעים על במות מול אלפי מעריצים שקוראים בשמכם בהערצה, מפליגים על היאכטה שחלמת לקנות מאז ההפלגה המשפחתית האחרונה ליוון בחופשת הקיץ ולפתע הגעתם לתחנה היעד שלכם ואתם חוזרים אל המציאות שלכם.
לדימיון יש חלק מרכזי בחיים שלנו החל מגיל הילדות שהשתמשנו בו ככלי למימוש פנטזיות או ככלי משחק. חלקנו אפילו היו מדמיינים חבר דמיוני כדי להתגבר על פחדים מסויימים. כשתחלנו להתבגר מילאנו את הראש בחוויות מתוך ספרים וסיפורים בעזרת אותו דימיון בדיוק. פיתחנו ערכים ואופי וגם פחדים וחששות בעזרת אותו הדימיון שבעצם מלווה אותנו כל הזמן מהרגע שאנחנו זוכרים את עצמנו.

איך הדימון עובד?

בגדול אנחנו מעלים תמונות בצורה אוטומטית למשל כמו בנסיעה ארוכה, קריאה של ספר או הקשבה להרצאה מרתקת. המח שלנו קולט ומעבד כמות אדירה של מידע מבחוץ ומשדר אותה בדמות סיטואציות ואסוציאציות חופשיות.
תנסו בעצמכם לעלות מחשבה חיובית, למשל הייתי רוצה להיות שחקן בתיאטרון. המח באותה השניה יפעיל את ה"תותחים הכבדים" שלו ויציג לכם תמונה שבנויה מחוויות ואמונות שרכשתם בנושא במשך השנים. אתם בעצם מקבלים פרשנות לאיך המחשבה תגרום לנו להרגיש ובמקרה של שחקן תיאטרון היא כנראה תיהיה חיובית אלא אם המחשבה על עמידה מול קהל מעוררת בכם אי נוחות יכול להיות שאפילו לא תתדמיינו אותה והיא תשקע במעמקי התת מודע שלנו.

"יש קו דק בין דמיון למציאות, אתה רק צריך לצייר אותו"ב. קווילאם

לכולנו יש חלומות ובדרך כלל הם מופעים לנו כתמונה בדמיון,
אז איך מגשימים אותם?

כמו שקווילאם אמר בציטוט שלו, אתה רק צריך לצייר אותו. מה זה אומר? קחו דף ועט ותתחילו לרשום את פרי דמיונכם ובכך תהפכו אותו לרעיון. פרקו אותו לגורמים למשל: אם אני מדמיין את עצמי כזמר מצליח, אתחיל לפרק את הרעיון לגורמים שינחו אותי בהפיכת הרעיון למציאות וקביעת יעדים והשגים שקשורים ברעיון.

שאלות שינחו אותי:
מה זה אומר בעיני להיות זמר? איזה סוג של מוזיקה אשיר ואנגן? כמה אלבומים אפיק? כמה שירים בכל אלבום? מה הוא תאריך היעד להוצאת הסינגל הראשון ולאחר מכן האלבום? איפה אופיע? מה הצעד הראשון?

אני מאמין שהבנתם את הכיוון הכללי. הרעיון הוא לפרק את החלום בדמיון לרעיון ולצעדים ברורים שינחו אותנו בעשיה והגשמה של החלום ואת עצמנו כמובן. מה שיקרה בסופו של דבר הוא שתתחילו לפעול ולעשות למען עצמכם וחלומותיכם והכי חשוב תיהיו מאושרים! כי פעלתם למען החלומות שלכם ואולי אפילו הגשמתם את חלקם או את כולם.

לסיכום

חברי הטוב אלברט איינשטיין אמר ש "דמיון חשוב יותר מידע. ידע הוא מוגבל, דמיון הוא אינסופי" וכנראה מה שאנחנו יודעים לא הביא אותנו למקום שאנחנו רוצים להיות בו, סיבה מצויינת להתחיל לדמיין יותר!

נכתב ע"י עודד צ'רניחובסקי

כמה פעמים מצאת את עצמך אומר:
"אני לא בפוקוס"? היי, אני עודד ובדיוק בשביל זה באתי.
במהלך השנים האחרונות פיתחתי את 'שיטת פוקוס' אימון מנטלי מלווה באימון פיזי שנועד לדבר אחד:*לשמור אותך בפוקוס!*
מעניין אותך לראות איך זה עובד? בוא ניפגש

מתחילים שינוי!

מלאו פרטים ונדבר…